середа, 17 лютого 2021 р.

150 років з дня народження Лесі Українки.

15  лютого літературна зустріч "Ні! Я жива! Я буду вічно жити!" з циклу «Ювіляр запрошує» почалася з читання першого вірша, що написала 9-річна дівчинка, майбутня видатна українська письменниця і  громадський діяч, одна з центральних постатей національної культури – Леся Українка (Лариса Петрівна Косач-Квітка).

Свій дебютний вірш Леся написала під впливом звістки про долю тітки Олени Антонівни Косач, яку було заслано в табори за участь у революційному русі. 

НАДІЯ
Ні долі, ні волі у мене нема,
Зосталася тільки надія одна:
Надія вернутись ще раз на Вкраїну,
Поглянути ще раз на рідну країну,
Поглянути ще раз на синій Дніпро, –
Там жити чи вмерти, мені все одно;
Поглянути ще раз на степ, могилки,
Востаннє згадати палкії гадки…
Ні долі, ні волі у мене нема,
                          Зосталася тільки надія одна.   
(1880.)                                         (За матеріалами: Леся Українка. "Досвітні огні". Вірші, поеми. Ілюстрації Софії Караффи-Корбут. Київ, "Веселка", 1978, 159 с.)

Леся Українка (Лариса Петрівна Косач) народилася 25 лютого 1871 року. Жила сім'я Косачів на Волині. Леся виростала в гарній, великій родині – мала трьох сестер і двох братів. Леся жодного дня не сиділа за шкільною партою. Вчителями її були мати – письменниця Олена Пчілка, батько – юрист Петро Антонович, книги і життя. Дівчинка росла наполегливою. До всього їй хотілося дійти самій. Леся була надзвичайно обдарованою, була милосердною до всього і до всіх.
Відкрити для себе Лесю Українку, ближче познайомитися з творчою діяльністю, особистим життям видатної української поетеси читачам бібліотеки пропонує виставка – персоналія "Ні! Я жива! Я буду вічно жити!".
   Письменниця Л.М.Старицька-Черняхівська радила: «Хто хоче знати життя її серця, хай читає її твори».
Читачі поділилися своїми враженнями від віршів "Contra spem spero!", «Слово, чому ти не твердая криця», "Конвалія", "Хто вам сказав, що я слабка",  "Хотіла б я піснею стати", "Сім струн", від поеми «Давня казка», драми-феєрії «Лісова пісня».

Поетеса привнесла в українську літературу багатий духовний світ своїх героїв — людей з допитливим розумом і палким серцем. 
Твори Лесі Українки перекладено мовами багатьох народів світу, зокрема російською, грузинською, німецькою, абхазькою. 
На честь 100-річчя від дня народження поетеси в нашій країні було ухвалено постанову про заснування щорічної літературної премії імені Лесі Українки. 
Протягом дня  бажаючи читали улюблені вірші славетної українки, переглядали збірки творів письменниці, цікавилися біографічними довідками, а малеча роздивлялися книжки та прикрашали виставку квітами, також обирали книги додому і пригадували вірші і казки Лесі Українки.


 Відео – альбом «Обличчя української історії: Леся Українка»

Немає коментарів:

Дописати коментар